.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد
خسارت سیل اخیر به 500 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران
 شمال نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بر اثر سیل اخیر 500 هکتار از اراضی شالیزاری و خزانه‌گیری دچار خسارت شد.  

دلاور حیدرپور امروز در گفت‌وگو با فارس در ساری، درباره خسارت وارده به بخش کشاورزی بر اثر سیل اخیر، اظهار کرد: برآورد اولیه نشان می‌دهد بر اثر سیل اخیر حدود 10 کیلومتر سردهنه آب‌ریز رودخانه، 100 راس دام، حدود  10 کیلومتر زمین حاشیه رودخانه و 500 هکتار از اراضی شالیزاری و خزانه‌گیری در استان دچار خسارت شده است.

وی با اشاره به تجمع مرغداران روز سه‌شنبه 25 فروردین مقابل سازمان جهاد کشاورزی مازندران، افزود: به دلیل ارزانی و کاهش قیمت مرغ، آنان خواستار این بودند که مرغ توسط دولت خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه خرید مرغ از یک هفته گذشته در استان آغاز شده است، بیان کرد: تا روز گذشته یک هزار و 113 تن مرغ خریداری شده‌ است.

حیدرپور تصریح کرد: مرغداران مرغ را نگه داشتند تا با قیمت بالاتری به فروش برسانند و وقتی با کاهش قیمت مرغ مواجه شدند خواستار آن شدند دولت از آنان خریداری کند.

وی با اشاره به اینکه مرغداران خواستار آن بودند که مرغ را با وزن بالا به فروش برسانند، افزود: براساس پیگیری‌های انجام شده در دو روز گذشته مجوزی به مدت یک هفته اخذ شد که براساس آن مرغ‌های با وزن بالا را خریداری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: در چهار روز آینده این آمادگی وجود دارد که مرغ با وزن بالا را در قالب قطعه‌بندی ران و سینه توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شود تا مشکلی برای مرغداران به وجود نیاید.

حیدرپور با بیان اینکه در کنار خرید قبلی مرغ‌های استاندارد خرید مرغ‌های با وزن بالا را آغاز کردیم، گفت: آمادگی داریم به میزان مازاد با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور مرغ را خریداری کرده و در سردخانه‌ها نگهداری کنیم.

وی با اشاره به آغاز عملیان نشا در مازندران، ادامه داد: در حال حاضر عملیات شخم و شیار و آب‌تخت اراضی شالیزاری استان انجام شده و نشاکاری نیز آغاز شده که پیش‌بینی ما این است با گرم‌تر شدن هوا سرعت بیشتری گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: امیدواریم کشاورزان با دقت نظر، رعایت دستورالعمل‌ها و اصول فنی زراعت خوبی را پشت سر بگذارند.

حیدرپور درباره واردات برنج در سال 94، گفت: در بحث واردات برنج سیاست دولت این است که واردات صورت نگیرد و در صورت نیاز، واردات به‌گونه‌ای خواهد بود که مشکلی برای کشاورزان به وجود نیاید. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.17 seconds.